مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 22:102017-09-26سياسي

طراحی و ساخت دستگاه تولید آب از رطوبت هوا در سازمان انرژی اتمی


به ابتکار و پیشنهاد علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، برای اولین بار در کشور، استفاده از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا مورد تحقیق و دستگاه تولید آب آشامیدنی در مقیاس آزمایشگاهی با ظرفیت نیم تا 2 لیتر آب در .

- به ابتکار و پیشنهاد علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی، برای اولین بار در کشور، استفاده از روش سرمایش ترموالکتریک برای تولید آب از رطوبت هوا مورد تحقیق و دستگاه تولید آب آشامیدنی در مقیاس آزمایشگاهی با ظرفیت نیم تا 2 لیتر آب در روز بسته به شرایط رطوبت در هوای شهری در پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران طراحی و ساخته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی پارامترهای مؤثر جهت بهینه سازی و افزایش مقیاس برای تولید انبوه دستگاه فوق صورت پذیرفته است و در آینده ای نزدیک طراحی و ساخت دستگاهی مشابه در مقیاس صنعتی و با ظرفیت بالا مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرمایش ترموالکتریک، یکی از روش های سردسازی رطوبت هواست که از مولد ترموالکتریک برای رسیدن به دمای نقطه شبنم استفاده می شود.

این دستگاه، فشرده بوده و از قطعات متحرک ساخته نشده و با بازده بالا در کاهش انرژی، زمان عمر طولانی و نگهداری پایین می تواند به کار گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و ساخت دستگاه تولید آب از رطوبت هوا در سازمان انرژی اتمی

طراحی و ساخت دستگاه تولید آب از رطوبت هوا در سازمان انرژی اتمی