مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 17:502017-09-26پزشكي

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ام اس در ایران


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان جمعیت بیماران خاص دریافت کننده خدمات دانشگاه علوم پزشکی کردستان را دو هزار و 457 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته 169 نفر افزایش و 7.

- 4 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هومن قصری ، روز سه شنبه چهار مهرماه در کمیته بیماران خاص استان کردستان با بیان این که هرم جمعیتی کشور و استان رو به پیرسالی است و افزایش برخی بیماران خاص همچون بیماران دیالیزی یا پیوند کلیه دور از انتظار نخواهد بود، اظهار کرد: در سال 1395 در مجموع دو هزار و 288 بیمار خاص در استان کردستان شناسایی و تحت حمایت دانشگاه علوم پزشکی کردستان بوده اند که این تعداد تا پایان شهریور ماه سال جاری به دو هزار و 457 نفر رسیده است.

قصری نرخ رشد بیماران دیالیزی و پیوند کلیه را به ترتیب 3 و 9.

7 درصد اعلام کرد و افزود: در سال 95 در مجموع 498 بیمار دیالیزی و 597 بیمار پیوند کلیه دریافت کننده دارو شناسایی شده بودند که این ارقام به 513 و 655 بیمار در سال 96 افزایش یافته است.

وی شایع ترین عواملی که منتج به نارسایی کلیه می شود را دیابت و فشار خون مزمن دانست و خاطرنشان کرد: کنترل قند خون در افراد دیابتی و کنترل فشارخون در افراد مبتلا به پرفشاری خون، مهم ترین اقدام برای پیشگیری از ابتلا به نارسایی کلیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ام اس در ایران

افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ام اس در ایران