مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 14:152017-09-26اقتصادي

21 ملاک سرمایه گذاران خارجی در معدن مشخص شد


الویت های 21 گانه سرمایه گذارن خارجی برای تحقق جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی در نقشه راه معدن تدوین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس قانون برنامه ششم دولت برای حوزه معدن نیاز به جذب 30 میلیارد دلار سرمایه خارجی دارد تا بتواند طی این برنامه تحول لازم را در بخش معدن به وجود آورد تا این محور مهم اقتصادی در توسعه کشور را به جایگاه خود بازگرداند.

این در حالی است که وظیفه تدوین نقشه راه معدن در دولت دوازدهم بر عهده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گذاشته شده است که این سازمان با تدوین پیش نویسی از نقشه راه وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه و توانمندسازی بخش معدن و صنایع معدنی برنامه های پیشنهادی خود را به منظور اجرا در چهار سال آینده گردآوری کرده است که در این میان فراهم کردن زمینه جذب سرمایه 30 میلیارد دلاری یکی از محورهای 67 گانه این پیش نویس است.

در بخشی از پیش نویس نقشه راه معدنی آمده است که سرمایه گذاران خارجی 21 معیار مهم را در هنگام ورود به پروژه های معدنی مورد توجه قرار می دهد که دولت دوازدهم نیز باید آنها را مدنظر داشته باشد.

بر این اساس از جمله این معیارها امکان انتقال سود به کشور سرمایه گذار است که ارتباط مستقیم با تسهیل فرآیند بانکی و رفع مشکلات انتقال پول بین المللی دارد و در کنار این پنج موضو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

21 ملاک سرمایه گذاران خارجی در معدن مشخص شد

21 ملاک سرمایه گذاران خارجی در معدن مشخص شد