مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 14:302017-09-25پزشكي

ورزش صحیح از منظر طب ایرانی چه ویژگیهایی دارد


رعایت تناسب شدت و مدت ورزش با فصول مختلف سال مهم است مثلاٌ ورزش در فصل بهار باید قوی و دارای زمان کوتاه و در زمستان طولانی تر و سبک تر باشد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپویا، رعایت تناسب شدت و مدت ورزش با فصول مختلف سال مهم است مثلاٌ ورزش در فصل بهار باید قوی و دارای زمان کوتاه و در زمستان، طولانی تر و سبک تر باشد.

پیش از ورزش باید مدفوع و ادرار دفع شود زیرا ورزش کردن با روده یا مثانه پر از فضولات می تواند باعث شود که این مواد دفعی بازجذب بدن شده و باعث بیماری های گوناگون می شود.

داشتن خواب و استراحت کافی قبل از ورزش نیز از ضروریات است؛ کسانی که بلافاصله بعد از کار روزانه و در حالی که اشتغالات فکری و جسمی زیادی دارند به باشگاه می روند از فوائد ورزش بهره کمتری خواهند داشت.

شروع ورزش باید با حرکات آهسته باشد( بدن کمی گرم شود) و بتدریج حرکات سخت تر شوند و به حدی برسد که قوّت فرد ورزشکار می تواند تحمّل کند و سپس دوباره به تدریج آهسته تر شود تا فرد از ورزش باز ایستد.

در یک ورزش سالم عمومی، وقتی که عرق فرد در آمد و نفس، عمیق و سریع شد، باید کم کم شدت ورزش را کم و حرکاتمان را آهسته کرد، سپس بنشینیم تا عرق خشک شود و ورزش را تمام کرد.

در طب سنتی توصیه شده پیش از شروع ورزش، دست, پا و پشت فرد ورزشکار را با دست یا با پارچه زبر بمالند و با روغن بادام یا روغن کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش صحیح از منظر طب ایرانی چه ویژگیهایی دارد

ورزش صحیح از منظر طب ایرانی چه ویژگیهایی دارد