مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 12:302017-09-25اقتصادي

محبوبیت میعانات پارس جنوبی در بازار شمال آسیا


ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون بیش از 500 هزار بشکه در روز نفت فوق سبک یا میعانات به خاور دور صادر کرده و انتظار می رود روند صادرات تا پایان سال که خرید کره جنوبی و سایر خریداران آسیایی افزایش پیدا می کند، - این روند قوی باقی بماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معامله گران میعانات منطقه ای اظهار می کنند بازگشت ایران به بازار بین المللی که پس از لغو تحریم های اقتصادی در اوایل سال 2016 صورت گرفت، با استقبال کاربران نهایی مختلف شمال آسیا روبه رو شد و صرفنظر از هر گونه ریسک اختلال در عرضه ناشی از تنش های دیپلماتیک اخیر میان ایران و آمریکا، تجارت میعانات میان تهران و خاور دور احتمالا قوی خواهد ماند.

میعانات پارس جنوبی ایران به میعانات محبوب کره جنوبی در سال جاری تبدیل شده و به گفته دو منبع آگاه از قراردادهای ایران و کره جنوبی، بزرگ ترین مصرف کننده میعانات در آسیا قصد دارد دست کم 250 هزار بشکه در روز از این گرید را در سه ماهه چهارم خریداری کند.

شرکت هانوآ توتال پتروکمیکال از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون به طور مستمر 100 تا 120 هزار بشکه در روز از میعانات پارس جنوبی را دریافت کرده است.

به گفته یکی از این منابع آگاه، محبوبیت فزاینده میعانات ایگل فورد آمریکا بعید است علاقه کره جنوبی نسبت به خرید میعانات ایران را تغییر دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محبوبیت میعانات پارس جنوبی در بازار شمال آسیا

محبوبیت میعانات پارس جنوبی در بازار شمال آسیا