مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 11:202017-09-25اقتصادي

تولید نانوپوشش هایی برای افزایش مقاومت مکانیکی قطعات الکترونیکی


پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از روشی ساده و ارزان موفق به تولید آزمایشگاهی نانوپوشش هایی از جنس آلیاژ نیکل-آهن شدند که منجر به افزایش مقاومت به سایش و خوردگی ابزار و تجهیزات الکترونیکی و مغناطیسی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آلیاژ آبکاری شده نیکل-آهن (NiFe) در دستگاه های ضبط و ذخیره سازی در کامپیوتر، ، قطعات رله، ورقه استاتور برای موتور ساعت های کوارتز، شیرهای مغناطیسی و الکتریکی و چاپگرها کاربرد دارد.

در واقع چنانچه پوشش به کاررفته در این قطعات دچار خوردگی و یا ساییدگی شود، می تواند منجر به خارج شدن قطعه از سرویس کاری شده و برای مدتی نامشخص مجموعه متوقف بماند.

یکی از روش های ایجاد مقاومت به خوردگی و سایش در این قطعات فلزی، استفاده از پوشش هایی با خواص مکانیکی مطلوب تر است.

دکتر محمود علی اف خضرایی، استادیار دانشگاه تربیت مدرس در این باره اظهار کرد: در این طرح نانوپوشش هایی چند لایه از جنس آلیاژ NiFe و با ضخامت کمتر از 100 نانومتر تولید شده است.

وی در ادامه به کاربردهای اصلی این پوشش ها اشاره کرد و افزود: همانطور که اشاره شد، پوشش های از جنس NiFe، مصارف مغناطیسی و الکتریکی فراوانی دارند که مهمترین کاربرد آن ها شامل شیرهای الکتریکی و مغناطیسی، پرینترها و رله ها و ترانزیستور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوپوشش هایی برای افزایش مقاومت مکانیکی قطعات الکترونیکی

تولید نانوپوشش هایی برای افزایش مقاومت مکانیکی قطعات الکترونیکی