مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 11:202017-09-25پزشكي

به این حیوانات غذا ندهید!


غذا دادن به حیوانات بسیار لذت بخش بوده و رفتاری انسانی، اخلاقی و حتی دینی محسوب می شود، اما دقیقا براساس همین ارزش ها به گروهی از حیوانات نباید غذا داد.

- دکتر نادر صادقی راد رفتارشناس حیوانات در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، غذا و خوراکی دادن بازدیدکنندگان پارک وحش به حیوانات، رژیم و برنامه غذایی آنها را مختل می کند.

با اشاره به شروع فصل سرد سال و آغاز فعالیت جدی پارک وحش اراک اظهارکرد: از ابتدای پاییز حیوانات پارک وحش بیش از گذشته از نظر تغذیه مورد توجه قرار می گیرند چراکه باید برای زمستان چربی مناسبی ذخیره کنند.

وی با اشاره به استفاده از گرم کننده های قوی درون قفس ها گفت: حیوانات باید زمستان مناسبی را پشت سر بگذارند تا در بهار روند زادآوری آنها بدون مشکل و به بهترین شکل دنبال شود.

صادقی راد تصریح کرد: البته در حال حاضر جفت گیری حیواناتی همچون گوزن زرد و قوچ و میش آغاز شده است و حتی گوزن زرد بانگ شروع جفت گیری را آغاز کرده و باید برای زادآوری و جفت گیری مناسب این گونه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کار با حیوانات و شناختن کلیه روحیات آنها کاری بسیار دشوار است، افزود: شناخت حیوانات به ویژه حیوانات درون پارک وحش امر بسیار مهمی است چراکه این حیوانات در برخورد نزدیک با مردم هستند و نوع برخورد با آنها و توجه به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به این حیوانات غذا ندهید!

به این حیوانات غذا ندهید!