مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 11:102017-09-25پزشكي

مشاغلی که موجب "استئوارتریت" می شود


استادیار کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: کار از فاکتورهای خطر ابتلا به استئوارتریت دست است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، حمید رضا رستمی در کارگروه تخصصی کنگره استئوارتریت که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: کار به فعالیت های روزمره ای گفته می شود که نامگذاری، سازماندهی و ارزش گذاری آن توسط فرد و فرهنگ وی تعیین می شود، بنابراین زندگی، آموزش، شغل، بازی، تفریح و مشاغل را می توان به عنوان کار در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه برخی از مشاغل سبب ایجاد یا تشدید استئوارتریت دست می شود، افزود: احتمال ابتلا به استئوارتریت دست در کارگران نساجی، دندانپزشکان، منشی ها، خیاطان و دوزندگان، آشپزان، افرادی مانند معدنکاران، ریخته گران و کشاورزان که با ابزارهای سنگین کار می کنند، بیشتر است.

استادیار کاردرمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: علاوه بر کار، ورزش هایی که سبب تروما و فشار به بافت های درون و اطراف مفصل می شود در ایجاد یا تشدید این بیماری ها موثر است.

رستمی گفت: کار با ابزارهای سنگین، تکرار بیش از حد یک فعالیت، گرفتن ظریف و دقیق اشیا، تنوع کم تکالیف کاری، افزایش سطح فعالیت عضلانی به منظور جبران قدرت عضلانی، کاربرد بیش از حد مفاصل و نداشتن استراحت کافی فاکتورهایی است که موجب تشدید استئوارتریت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاغلی که موجب "استئوارتریت" می شود

مشاغلی که موجب "استئوارتریت" می شود