مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 10:562017-09-25بين الملل

روزهای پایانی داعش در مرکز خلافت خودخوانده در رقه سوریه


با نزدیک شدن به پایان نبرد کُردها در رقه، این سوال مطرح می شود که آیا سیطره نیروهای کُرد بر مرکز داعش در سوریه، به معنای همواره شدن زمینه پیاده سازی نظام فدرالیته در شمال این کشور خواهد بود؟ - "، گروه های مسلح موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) که مورد حمایت مستقیم آمریکا قرار دارند و مبارزان کُرد سوری ستون اصلی این نیروها را تشکیل می دهند، به نبردهای خود در آخرین محله های شهر رقه، مرکز استان رقه در شمال سوریه و مهمترین کانون داعش در سوریه ادامه می دهند.

نبرد این نیروها پس از یورش گسترده و بزرگ آنها به مرکز شهر، هم اکنون به سه محله و چند نقطه و خیابان محدود شده و می رود تا به سیطره داعش بر مهمترین مراکز و کانون هایش در خاک سوریه پایان دهد.

این پیشروی پس از گشودن محورهای عملیاتی جدید از سمت شمال رقه، پس از توقف عملیات نظامی این نیروها برای چند ماه متوالی، در پی حمله نیروی هوایی ترکیه در چارچوب عملیات خشم فرات طی ماه های گذشته به محله های جنوبی، شرقی و غربی رقه محقق شد.

پیشروی نیروهای سوریه دموکرات در شهر رقه، با فشار نظامی شدیدی توامان شده که داعش در استان دیر الزور و حومه های حمص و حماه متحمل می شود.

20% رقه در دست داعش طلال سلو ، سخنگوی رسمی قسد در سخنانی، تصریح کرد که نبردهای این نیروها در آخرین محله های رقه که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای پایانی داعش در مرکز خلافت خودخوانده در رقه سوریه

روزهای پایانی داعش در مرکز خلافت خودخوانده در رقه سوریه