مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 09:352017-09-25فرهنگي

چرا فریدون مشیری در ذهن ها مانده است؟


جواد کلیدری به موضوعاتی اشاره کرد که باعث شده فریدون مشیری در ذهن ها بماند.

- این شاعر در گفت وگو با ایسنا، درباره شخصیت ادبی فریدون مشیری و راز ماندگاری شعرهای این شاعر که این روزها سالگرد تولدش بود اظهار کرد: شعرهای فریدون مشیری حاصل تجربیات شخصی اوست که توانسته آن ها را به یک اثر ادبی تبدیل کند.

تبدیل تجربیات عینی به شعر، راز ماندگاری شعرهای فریدون مشیری است که البته در کنار این ها نگاه شاعرانه و نگرش خاص او مانند پرهیز از انتخاب واژگان به دور از پیچیدگی و به دور از آرایه های خاقانی وار در شعرهایش قابل توجه است.

او با تاکید بر وفاداری مشیری به ادبیات فارسی تصریح کرد: راز ماندگاری مشیری در بی طرف بودن اوست؛ این که به هیچ طرف دعوا نمی رفت و در نتیجه از قافله شعر نو جامعه ادبی عقب نماند بلکه توانست بین این دو پیوند و آشتی برقرار کند.

کلیدری ادامه داد: کشف های شاعرانه ای که معمولا هر شاعری باید داشته باشد و از پنجره خودش به جهان نگاه کند در شعر او موج می زد؛ یعنی به دنبال تجربه های شخصی اش می رفت و با نبوغ خود، آن ها را روی کاغذ می آورد و با خیال خودش درمی آمیخت و در نهایت به یک اثر ادبی فاخر تبدیل می کرد.

او با اشاره به سادگی در رفتار، شعر و خیال مشیری افزود: هرچه شعر توسط بعضی از شاعران هم دوره ای پیچیده تر گفته شود، نمی تواند ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا فریدون مشیری در ذهن ها مانده است؟

چرا فریدون مشیری در ذهن ها مانده است؟