مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 08:302017-09-25اقتصادي

ضرورت افزایش مجازات درباره متکدیان


تکدی گری در سال های اخیر در شهرهای بزرگ در حالی افزایش یافته است که این عمل در قوانین جرم انگاری شده و برای آن نیز مجازات تعیین شده است، - با وجود این ، بر تعداد متکدیان در خیابان ها افزوده شده که این امر سبب زشت شدن سیمای شهر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازقانون، متکدیان که برای کسب درآمد بیشتر از ترفندهای خاصی بهره می گیرند؛ با گرفتن بچه های کوچک در آغوش، مظلوم نمایی یا بیمار جلوه دادن خود، به طرق گوناگون سعی در جلب ترحم بیشتر از سوی رهگذران دارند.

این افراد روزانه درآمدی معادل 20 تا 70 هزار تومان یا بیشتر دارند که حاصل آن در هر ماه، حتی بیش از درآمد برخی از افراد شاغل را رقم می زند.

تکدی گری به عنوان آسیب اجتماعی در برخی از موارد خود، زمینه ارتکاب جرایم دیگر را نیز فراهم می آورد.

حال این سوال مطرح است که با توجه به مشکلات و تبعات تکدی گری در جامعه، قوانین در این زمینه چگونه است؟ در این راستا باید گفت مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی موضوع تکدی گری را جرم شمرده و مجازات هایی را برای افرادی که به آن اقدام می کنند، پیش بینی کرده است.

قانونگذار در ماده 712 قانون مجازات اسلامی درباره تکدی گری به وضوح اعلام می کند: هر شخصی که تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند، به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت افزایش مجازات درباره متکدیان

ضرورت افزایش مجازات درباره متکدیان