مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1396 ساعت 03:412017-09-25اقتصادي

یادداشت/ ابوالفضل صالح آبایی خلق ثروت یا بدهی سوخت شده!


با ادامه هر روزه این روند آنچه بانک ها برای آیند گان خود به ارث خواهند گذاشت، چیزی جز رشد فزاینده نقدینگی و انبوهی از بدهی های سنگین به مردم، - صنایع تولیدی و خلق پول بدون پشتوانه نخواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جوان در یادداشتی از ابوالفضل صالح آبایی نوشت: قدرت خلق چیزی از عدم، صفتی است مخصوص خداوند و در انحصار داشتن چنین قدرتی است که تنها خدای نادیده را شایسته پرستش قرار داده است، امروزه اما به نظر می رسد شاهد انتقال قدرتی در این زمینه هستیم.

بدین صورت که سال هاست در کنار وظایفی که قانونگذار برعهده بانک ها به عنوان قلب تپنده اقتصاد پول مبنای کشورها گذاشته، خلق پول نیز به عنوان یکی از مهم ترین وظایف آنها شناخته می شود و بانک ها تحت سازوکاری نه چندان پیچیده هر روز هزاران هزار واحد پول جدید خلق و به جامعه تزریق می کنند که این امر اینطور به نظر می رسد که موجب هرچه قدرتمندتر شدن این نهاد پولی و البته با اهمیت تر شدن جایگاه آن در نظام معیشت خانواده ها شده است.

فرآیند خلق پول در بانک ها ساده است، به این ترتیب که فرض می شود مشتری مبلغی اسکناس به ارزش مثلاً هزار تومان را به حساب خود نزد بانک واریز می کند و بانک با فرض 10 درصد بودن نرخ سپرده قانونی مبلغ 100تومان آن را نزد بانک مرکزی ذخیره و 900تومان باقی مانده را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ابوالفضل صالح آبایی خلق ثروت یا بدهی سوخت شده!

یادداشت/ ابوالفضل صالح آبایی خلق ثروت یا بدهی سوخت شده!