مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 22:552017-09-24سياسي

تماس تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه: تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق


تماس تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه: تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق " روسای جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در تماسی تلفنی، ضمن رایزنی درباره مهمترین مسایل دوجانبه و منطقه ای و از جمله موضوع همه پرسی در اقلیم کردستان عراق ، تاکید کردند که تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق به هیچ وجه نباید مورد خدشه قرارگیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و "رجب طیب اردوغان" اظهارداشتند: مواضع دو کشور در این ارتباط کاملا با یکدیگر هماهنگ است.

روحانی با ابراز خرسندی از تعامل خوب ایران و ترکیه در این زمینه اظهارداشت: برای جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی و وحدت ملی عراق و امنیت منطقه بسیارمهم وحیاتی است وباید به برهم زنندگان ثبات و امنیت منطقه پیام روشنی داده شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: هماهنگی و همراهی کشورهای منطقه در این ارتباط بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود و بی تردید کشورهای منطقه اجازه شکل گیری بی ثباتی جدیدی را در منطقه نخواهند داد.

رییس جمهور ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی با اشاره به اقدامات گسترده کشورش در مقابله با بی ثباتی در عراق به دنبال تشکیل شورای امنیت ملی ترکیه و نشست فوق العاده مجلس کشورش برای اتخاذ تصمیمات لازم در ارتباط با این همه پرسی افزود: در این نشس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تماس تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه: تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق

تماس تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه: تاکید بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی عراق