مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 16:452017-09-24اقتصادي

بیماری تب برفکی در کمین دام های اردبیل


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ضمن هشدار جدی به دامداران و روستاییان افزود : با وجود تمام تمهیدات بهداشتی و قرنطینه ای در کشور موج گسترده ای از بیماری به استانهای همجوار رسیده و پیشگیری از آن همکاری گسترده دامداران منطقه را می طلبد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صادق صالحی با اعلام این مطلب افزود: بـا تـلاشـها و پیگیـریهای لازم واکسن مورد نیاز برای دامهای سنگین منطقه از نوع واکسن های وارداتی تأمین و طرح ضربتی مبارزه با این بیماری با اولویت مناطق پر خطر و مرزی و با همکاری بخش غیر دولتی دامپزشکی اجراء می شود.

وی با اشاره با تأمین منابع مالی اجرای طرح از محل اعتبارات دولتی افزود: اجرای طرح کاملاً رایگان بوده و هیچ بهایی بابت انجام واکسیناسیون از دامدار اخذ نمی شود.

صالحی ادامه داد: از عموم دامداران و روستاییان عزیز انتظار می رود با اکیپهای مایه کوب دامپزشکی در راستای پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را بعمل آورند.

وی بیان کرد: خودداری از نقل و انتقال و خرید و فروش بی ضابطه دام بدون نظارت بهداشتی دامپـزشکـی، ضـد عفـونـی کردن بستر و جایگاه نگهداری دام ، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه ای و امنیت زیستی و برنامه ریزی جهت انجام واکسیناسیون را از مهمترین موارد پیشگیری از این بیماری مهم و استراتژیک دامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری تب برفکی در کمین دام های اردبیل

بیماری تب برفکی در کمین دام های اردبیل