مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 15:202017-09-24اجتماعي

واگذاری پنج غار دست کن برای گردشگری در لرستان


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از شناسایی 250 غار طبیعی، دستکن و پناهگاه در استان خبر داد و افزود: قرار است پنج غار دستکن به موضوع گردشگری اختصاص داده شود.

- نبی‎الله قائدرحمتی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دوم مهر ماه هر سال روز غار پاک نام‎گذاری شده و برنامه‎هایی از جمله بازدید از غارهای سطح استان توسط تشکل‎های مردم نهاد، پاکسازی سطح آنها توسط گروه‎های کوهنوردی و سمن‎های زیست محیطی و.

انجام می‎شود.

وی، اطلاع رسانی و نصب بنر در سطح استان و بیان اهمیت غارها و نیز درج مطالب علمی- آموزشی در این مورد در سربرگ مکاتبات اداری را از دیگر اقدامات ویژه این روز برشمرد و افزود: این کارها در راستای معرفی و بیان ضرورت حفاظت ازغارها به عنوان چشم‎اندازهای طبیعی و زیستگاه‎های منحصر به فرد انجام می‎شود.

معاون محیط زیست لرستان، شعار امسال این روز را گردشگری مسئولانه، حفاظت از منابع آب‎های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: غارها علاوه بر اهمیت حفظ نمونه ها، جلوه ها و مناظر کارستی به عنوان بخشی از راهبرد حفاظت تنوع جهانی زمین و مخازن آب‎های زیرزمینی محسوب می‎شوند.

وی با بیان کارکردهای مختلف غارها از جمله کارکرد توریستی، گردشگری طبیعی، توانمندسازی اقتصاد محلی و سکونت است، افزود: از این مکان‎ها بعضاٌ می‎توان به عنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واگذاری پنج غار دست کن برای گردشگری در لرستان

واگذاری پنج غار دست کن برای گردشگری در لرستان