مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1396 ساعت 11:252017-09-24بين الملل

"انتخاب سخت" و "روزهای سخت تر" پیش روی بارزانی


تهران و آنکارا و بغداد پس از برگزاری همه پرسی به دلیل زخم خوردگی از اعتبار خدشه برداشته شده، دولت اربیل را تنبیه خواهند کرد.

- مازیار آقازاده - برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به رغم همه مخالفت های منطقه ای و جهانی، این روزها تبدیل به یکی از خبرهای پرحاشیه خاورمیانه شده است.

این همه پرسی در شرایطی در حال برگزاری است (قرار است روز دوشنبه 3 مهر 1396 برگزار شود) که برگزار شدن یا نشدن و نتیجه آن بیانگر نشانه هایی از شرایط کنونی و پیامدهایی برای سال ها و دهه های آتی منطقه خاورمیانه خواهد بود.

مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق تا کنون به رغم همه مخالفت ها و هشدارهای منطقه ای و جهانی نسبت به پیامدهای منفی این اقدام، در برابر مخالفت ها سرسختی کرده و به برگزاری آن پافشاری دارد.

برگزاری این همه پرسی با این مخالفت ها و هشدارها حالا تبدیل به یک دوئل منطقه ای بین بارزانی و حزب دموکرات کردستان عراق و دو دولت قدرتمند همسایه عراق یعنی ترکیه و ایران و صد البته دولت مرکزی عراق شده است.

در یک سوی این کشاکش دیپلماتیک و سیاسی دولت اقلیم کردستان عراق و شخص بارزانی قرار دارد که از سیاستمداران کارکشته و قدیمی منطقه است و در سوی دیگر دو دولت قدرتمند منطقه ای یعنی ترکیه و ایران هستند که قادرند با توجه به اهرم هایی که در اختیار دارن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"انتخاب سخت" و "روزهای سخت تر" پیش روی بارزانی

"انتخاب سخت" و "روزهای سخت تر" پیش روی بارزانی