مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 13:352017-09-23سياسي

آغاز همه پرسی استقلال کردستان عراق در خارج


کمیسیون انتخابات و همه پرسی استقلال کردستان عراق امروز (شنبه) اعلام کرد، رای گیری همه پرسی استقلال کردستان عراق در خارج آغاز شد.

این کمیسیون افزود: روند رای گیری سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شیروان زراری، سخنگوی کمیسیون انتخابات و همه پرسی استقلال کردستان عراق به سومریه نیوز گفت: روند رای گیری همه پرسی استقلال کردستان عراق در خارج امروز رسما آغاز شد.

وی تصریح کرد: روند رای گیری به صورت الکترونیک خواهد بود و داشتن کارشناسایی که نشان دهد افراد تابعیت عراقی دارند شرط رای گیری است.

زراری ادامه داد: روند رای گیری سه روز ادامه خواهد داشت و تعداد کسانی که در خارج می توانند در رای گیری شرکت کنند مشخص نیست چراکه آمار دقیقی وجود ندارد.

کمیساریای عالی انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان عراق طی بیانیه ای شرایط رای دهندگان برای شرکت در انتخابات و نیز شیوه ثبت نام و رای دهی کردهای خارج اقلیم را شرح داده است.

در این بیانیه آمده، رای دهندگان باید از شهروندان استان های اقلیم کردستان عراق و یا مناطق مورد اختلاف باشند که اکنون در خارج از عراق زندگی می کنند و سن شان نیز نباید کمتر از 18 سال بوده و نام شان در لیست کمیساریا برای واجدین شرایط برای رای دهی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز همه پرسی استقلال کردستان عراق در خارج

آغاز همه پرسی استقلال کردستان عراق در خارج