مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 12:002017-09-23پزشكي

شایع ترین علت مرگ بیماران قلبی - عروقی چیست؟


معاون فنی دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، گفت: 76 درصد از مرگ های کشور منتسب به چهار بیماری غیر واگیر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علیرضا مغیثی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در کشور گفت: بیماری های غیر واگیر که در راس آن بیماری قلبی و عروقی است یکی از مهم ترین مشکلات دنیای مدرن است.

80 درصد مرگ به دلیل بیماری های قلبی عروقی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد و در ایران 76 درصد از مرگ ها منتسب به چهار بیماری غیر واگیر است.

وی افزود: از تعداد مرگ و میر بیماران غیرواگیر، 46 درصد بیماری قلبی و عروقی، 13 درصد سرطان، چهار درصد بیماری های مزمن تنفسی و آسم و 2 درصد دیابت علت مرگ در کشور است.

بنابر اعلام وب دا، مغیثی گفت: بیشترین علت مرگ در بیماران قلبی و عروقی، فشار خون است و 27 درصد از جمعیت بزرگسال کشور فشار خون دارند.

چاقی 23 درصد عامل بیماری است.

27 درصد افراد بالای 25 سال نیز دارای کلسترول هستند و مصرف سیگار روزانه در افراد بالای 18 سال حدود 14 درصد است که این عوامل از شیوع بیماری های قلبی و عروقی در کشور است.

وی در خصوص طرح پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی در کشور هم گفت: این طرح از سال 93 در وزارت بهداشت آغاز و مهر سال گذشته در کل کشور اجرا شد و در صدد گسترش کامل طرح در سراسر کشور تا پایان برنامه پنج ساله ششم هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین علت مرگ بیماران قلبی - عروقی چیست؟

شایع ترین علت مرگ بیماران قلبی - عروقی چیست؟