مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 11:552017-09-23بين الملل

حمله سایبری به کشتی های روی اقیانوس!


مجرمان و تروریست های سایبری قادر خواهند بود کشتی های باری و مسافربری را هک کرده و با حملات سایبری، آنها را غرق کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت تلگراف، کشتی های باری و مسافربری همواره مورد هجوم دزدان دریایی و سرقت قرار می گرفتند اما هم اکنون بر اساس گفته های تحلیلگران و متخصصان سایبری، مورد حملات سایبری هم قرار خواهند گرفت و این امر می تواند حتی موجب غرق شدن و نابودی کامل آنها و محموله هایشان شود.

این روزها که خبرهای متعددی از گوشه و کنار جهان درباره حملات و امنیت سایبری شنیده می شود، کمتر کسی است که تصور کند کشتی های در حال تردد در وسط دریا و اقیانوس هم می توانند مورد حملات سایبری قرار بگیرند.

مجرمان سایبری و هکرها قادر خواهند بود با نفوذ به رایانه و سیستم نقشه کشتی ها، به آنها دستورات مورد نظر خود را داده و با به دست گرفتن کنترل کامل کشتی، موجب شوند آن را به کشتی دیگری بزنند و یا به کلی آن را غرق کنند.

چیزی که واضح به نظر می رسد آن است که هم اکنون سازمان ها و شرکت های کشتیرانی دولتی و خصوصی از این پس باید به مقابله با معضل هک و حملات سایبری بپردازند تا از این گونه اتفاقات و احتمالات جلوگیری به عمل بیاورند چرا که بحث جان و مال هزاران و شاید میلیون ها نفر به خطر خواهد افتاد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله سایبری به کشتی های روی اقیانوس!

حمله سایبری به کشتی های روی اقیانوس!