مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1396 ساعت 10:002017-09-23پزشكي

دانش آموزان را "صبحانه" نخورده راهی مدرسه نکنید


یک متخصص تغذیه با تاکید بر ضرورت صرف وعده صبحانه برای دانش آموزان جهت یادگیری بهتر و بیشتر دروس، از والدین خواست حساسیت ویژه ای بر صرف این وعده داشته باشند.

- دکتر مهنوش صمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، صبحانه را مهم ترین وعده غذایی دانست و اظهار کرد: در میان سه وعده غذایی، صبحانه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و حذف هر یک از سه وعده اصلی غذایی از جمله صبحانه آسیب های متعددی را در پی خواهد داشت.

وی به نقش صبحانه در یادگیری و رشد کودکان اشاره کرد و گفت: در ابتدای صبح که دانش آموزان در کلاس درس حاضر می شوند، به انرژی نیاز دارند و صرف صبحانه مهمترین منبع تامین انرژی در ساعات اولیه صبح محسوب می شود.

وی یادآور شد: دانش آموزانی که صبحانه نمی خورند دقت پایین تری در فراگیری درس ها داشته و یادگیری ذهنی خوبی در کلاس درس نخواهند داشت.

صمدی بروز چاقی در نوجوانی و جوانی را از مهم ترین پیامدهای عدم مصرف صبحانه در سنین کودکی دانست و خاطرنشان کرد: کودکانی که صبحانه نمی خورند در مدرسه از میان وعده های غیرمغذی و با ارزش غذایی پایین استفاده می کنند که همین امر زمینه ساز چاقی در آنهاست.

وی در ادامه به لزوم مصرف صبحانه در تمامی سنین و با هر وزنی تاکید کرد و افزود: چاقی در کودکان و حتی بزرگسالان دلیل خوبی برای عدم صرف وعده صبحانه نیست و افراد با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانش آموزان را "صبحانه" نخورده راهی مدرسه نکنید

دانش آموزان را "صبحانه" نخورده راهی مدرسه نکنید