مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 15:402017-09-22پزشكي

هشدار در مورد شیوع تب کریمه در محرم


رییس اداره پیشگیری از بیماری های انسان و دام وزارت بهداشت گفت: ذبح گوسفند در ایام عزاداری حسینی در هیئات به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست و به راحتی بیماری تب کریمه کنگو را انتشار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، تب کریمه کنگو حسین عرفانی گفت: همزمان با شروع ماه محرم و صفر رسم قربانی کردن در هیئات مذهبی نیز اجرا می شود.

بی توجهی به اصول بهداشتی و تهیه دام قربانی از دامداران محلی منجر به افزایش احتمال انتقال بیماری های انسان و حیوان می شود.

وی افزود: تب کریمه کنگو از جمله بیماری های دامی است که بدون هیچ علامتی در دام به وجود آمده و تنها در موارد معدودی قابلیت شناسایی را دارد.

این در حالی است که در ایام عزاداری های حسینی بسیاری از دام های آلوده به بیماری از روستا ها به شهر وارد شده و برای پخت غذا های نذری مورد استفاده قرار می گیرند.

رییس اداره پیشگیری از بیماری های انسان و دام خاطرنشان کرد: در اثر برخورد دست با خون و احشای دام های بیمار، بسیاری از افراد به راحتی مبتلا به بیماری شده و میکروب ناقل بیماری را در جامعه رواج می دهند؛ بنابراین با ذبح غیر اصولی گوسفند در هیئات مذهبی، هیچ تضمینی برای سلامت دام وجود ندارد.

وی عنوان کرد: استشمام هوای آلوده به بیماری های ناشی از دام از جمله تب کریمه کنگو می تواند به راحتی افراد را مبتلا کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار در مورد شیوع تب کریمه در محرم

هشدار در مورد شیوع تب کریمه در محرم