مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 15:252017-09-22سياسي

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان هایی مستقل است


نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز معتقد است که آموزش و پرورش باید تربیت انسان هایی مستقل و دارای اندیشه هایی بارور و کارآفرین را به عنوان یک وظیفه ی مهم دنبال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز، با اشاره به قرار داشتن در آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: بازگشایی مدارس به معنای این نیست که چند ساعت فرزندان ما در محیط آموزشی مدرسه بنشینند و بعد به منزل برگردند و مطالبی را بیاموزند به آموخته هایشان بیفزایند.

وی وظیفه آموزش و پرورش را بالاتر از این دانست و گفت: آموزش و پرورش باید دانش آموزان را برای زندگی آماده کند، اندیشه ی آنان را بارور کرده و افکارشان را به قدرت برسانند تا بتوانند روی پای خود بایستند و از اتکای به دیگران دست بردارند؛ بتوانند انسان هایی مستقل و غیر متکی به دیگران باشند.

امام جمعه شیراز گفت: دانش آموزان باید پس از اتمام تحصیلات و وارد شدن به جامعه روی پای خود بایستند و خودشان امکانات جدید ایجاد کنند و چشم به امکانات دولتی نداشته باشند.

او گفت: برخی اوقات می بینیم فرزندانمان، عزیزان این کشور، طفیلی دیگران بار آمده اند، از استقلال فکری و غنای اندیشه کمتر با آنان سخن گفته شده است، کتابی داده اند تا آن را خواند و حفظ کنند و نمره بیاورند، این راه نیست، این مسیر ممکن است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان هایی مستقل است

وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان هایی مستقل است