مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 31 شهریور 1396 ساعت 13:552017-09-22اقتصادي

واریز 3 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در 3 ماهه نخست سال


رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی از واریز 3 میلیارد دلار به صندوق در سه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای تاسیس تا پایان سال گذشته 33 میلیارد دلار مسدودی برای طرح ها داریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، احمد دوست حسینی درباره وضعیت منابع صندوق توسعه ملی اظهار داشت: در سه ماه اول امسال حدود 3 میلیارد دلار از محل منابع نفت و گاز به صندوق واریز شده است.

رییس هیأت عامل صندوق توسعه ملی با بیان اینکه صندوق اجازه سرمایه گذاری مستقیم در بازار و بخش های اقتصادی ندارد، گفت: نمی توانیم مستقیما وارد عمل شویم و باید از طریق سیستم بانکی به فعالان اقتصادی تسهیلات پرداخت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می شود صندوق طرح هایی که بانک ها بررسی کرده و به صندوق برای تسهیلات ارائه می کنند را مجددا بررسی می کند، تصریح کرد: طبق قانون بررسی توجیه فنی و اقتصادی، زیست محیطی و الزامات قانونی بر عهده بانک است.

طرح برای بررسی به صندوق می آید و ضوابط را در مورد طرح ها کنترل می کند.

دوست حسینی تاکید کرد: برای مثال سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه های وابسته به موسسات عمومی غیردولتی 20 درصد است، بنابراین صندوق به مسئولیت و وظایف خود در قبال چنین مباحثی عمل می کند یا اینکه حداکثر سهم دولت در شرکت ها باید زیر 20 درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واریز 3 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در 3 ماهه نخست سال

واریز 3 میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی در 3 ماهه نخست سال