مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 ساعت 14:302017-09-21پزشكي

مزایا و معایب پخت و پز در ظروف «مسی»


نگهداری و پخت گوشت، گوجه فرنگی، آلو، چغندر و جوشانیدن سرکه، آبغوره و آب نارنج در ظروف مسی آسیب دیده توصیه نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، سید ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه در خصوص ظروف مناسب برای طبخ غذا گفت: مس یکی از فلزات بسیار مهم و موردنیاز بدن است و در سیستم زیستی و فعل و انفعالات حیات بخش درونی، وظایف بسیار مهمی را برعهده دارد.

وی گفت: مس باعث کمک به خونسازی و سلامتی رگ های خونی و قلب خواهد شد و باید روزانه به مقدار 5/1 میلی گرم در روز از طریق غذا دریافت استفاده شود.

مظهری تصریح کرد: اگر مس دریافتی، بالاتر از مقادیر توصیه شده باشد و یا ترکیبات ثانویه ای تحت تاثیر حرارت در محیط های اسیدی و بازی در واکنش با مس به وجود آمده باشد، ممکن است باعث ایجاد مسمومیت حاد یا مزمن شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: از این رو، در گذشته که از ظروف مسی در سطح وسیع تری به صورت دیگ، قابلمه و قاشق، چنگال و بشقاب های مسی جهت سرو غذا استفاده می شد، برای جلوگیری از تماس مستقیم غذاهای اسیدی و بازی با آن و ایجاد مسمومیت و بروز بیماری های ناشی از ورود یون های مس و ترکیبات دیگر به محیط غذای در دست تهیه، ظروف مسی را با قلع و نیکل اندود می شد و اگر لایه محافظ اندوده ظروف مسی خراش برمی داشت و فلز مس مستقیما تحت تاثیر خاصیت اسیدی و یا بازی مواد غذایی در حال پخت یا سرو کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزایا و معایب پخت و پز در ظروف «مسی»

مزایا و معایب پخت و پز در ظروف «مسی»