مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 ساعت 13:402017-09-21پزشكي

آیا می توان بدون کبد زنده ماند؟


کبد به عنوان یکی از بزرگ ترین اندام های داخلی بدن، وظیفه انجام اعمال حیاتی مختلفی را در بدن آدمی بر عهده دارد؛ بر همین اساس رییس شبکه هپاتیت کشور به مهم ترین اعمال حیاتی کبد اشاره کرد و گفت: چنانچه تنها کمتر از یک سوم کبد سالم باشد، همین قسمت کوچک می تواند نیازهای طبیعی بدن را برطرف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید موید علویان با اشاره به مهم ترین اعمال کبد در بدن، درباره نقش کبد در سلامتی، گفت: کبد با انجام تغییرات لازم بر روی مواد غذایی جذب شده در بدن و همچنین دفع سموم، مهم ترین نقش را در حفظ سلامتی بر عهده دارد.

به عنوان مثال کبد با تبدیل مواد قندی ساده (گلوکز) به نوع ذخیره ای آن (گلیکوژن) و در موارد ضروری تبدیل نوع ذخیره ای به نوع ساده که برای بدن قابل استفاده است، نقش عمده ای را در تنظیم قند خون ایفا می کند.

این عضو همچنین چربی های جذب شده را به انواع قابل جذب یا قابل ذخیره شدن در سلول های مختلف بدن تبدیل کرده و از این طریق در سوخت وساز چربی ها دخالت می کند.

وی افزود: باید توجه کرد که کبد نقش عمده ای را در سوخت وساز پروتیین ها بر عهده دارد.

این عضو تقریبا تمام پروتیین های پلاسمای خون را تولید کرده و بسیاری از ویتامین ها نظیر ویتامین های بی و ای و برخی فلزات نظیر آهن و مس را در خود ذخیره می کند تا در مواقع لزوم مورد استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا می توان بدون کبد زنده ماند؟

آیا می توان بدون کبد زنده ماند؟