مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 ساعت 09:102017-09-21بين الملل

بلر: 30 درصد محتمل است برگزیت اتفاق نیافتد


نخست وزیر اسبق انگلیس گفت به دلیل وجود پارلمان معلق و عدم حضور اکثریتی حزب حاکم در پارلمان، این احتمال وجود دارد که دولت انگلیس رای کافی برای پیشبرد برنامه خروج از اتحادیه اروپا را کسب نکند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس گفت 30 درصد احتمال دارد برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اصلا اتفاق نیافتد.

به نوشته روزنامه گاردین، نخست وزیر سابق انگلیس طی مصاحبه ای برای بلومبرگ تی وی افزود، سیاست های دولت کنونی بریتانیا احتمالا به نتیجه گرفتن در برگزیت ختم نمی شود.

وی یادآور شد، در انتخابات زودتر از موعد اخیر دراین کشور حزب حاکم نتوانست حداقل رای مورد نیاز برای تشکیل دولت یکپارچه را به دست بیاورد و پارلمان معلق تشکیل شد که این یعنی برنامه دولت با مخالفان زیادی در پارلمان روبرو است.

درن مورفی از مشاوران سابق دولت بلر هم گفت فکر نمی کند برگزیت اصلا اتفاق بیافتد چراکه دولت کنونی رای کافی برای پیشبرد برگزیت را در اختیار ندارد.

مردم بریتانیا و ایرلند شمالی سال 2016 رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند اما مذاکرات خروج که بر اساس قوانین اتحادیه فرآیندی دو ساله است با تاخیر و ماه مارس 2917 آغاز شد.

از زمان آغاز مذاکرات تا کنون هم هیچ پیشرفتی حاصل نشده و دولت بریتانیا برای شکستن بن بست مذاکرات حاضر به پرداخت ده ها م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلر: 30 درصد محتمل است برگزیت اتفاق نیافتد

بلر: 30 درصد محتمل است برگزیت اتفاق نیافتد