مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1396 ساعت 01:402017-09-20پزشكي

کیمیاگری برای درمان چاقی!


متخصصان زیست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس (WUSM) اخیرا به یک هدف دست یافته اند که نوعی "کیمیاگری" محسوب شده و در آن چربی سفید را به چربی قهوه ای خوب یا همان چربی بژ تبدیل کرده اند.

- متخصصان زیست شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس (WUSM) اخیرا به یک هدف دست یافته اند که نوعی "کیمیاگری" محسوب شده و در آن چربی سفید را به چربی قهوه ای خوب یا همان چربی بژ تبدیل کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، چربی سفید ماده ای است که در اطراف روده و سایر قسمت های بدن تجمع یافته و باعث می شود که فرد با ذخیره کالری نسبتا چاق به نظر بیاید.

از سوی دیگر، چربی بژ و قهوه ای حاوی میتوکندری بیشتری نسبت به نمونه سفید خود هستند که این امر اجازه می دهد تا کالری هایی مانند قند و دیگر چربی ها را برای ایجاد گرما بسوزانند.

داشتن چربی تیره تر به بدن کمک می کند تا سوخت و ساز بیشتری داشته و لاغر بماند.

از آنجا که چربی قهوه ای(BAT)، دارای مزیت های زیادی است، تحقیقات زیادی برای درک اینکه چگونه می توان میزان این چربی را در بدن افزایش داد انجام شده است.

تاکنون، محققان دریافته اند که روغن ماهی، نانوذرات دارویی، درجه حرارت پایین و سرد و داروهای قوای جنسی نقش مهمی در بهبود BAT ایفا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیمیاگری برای درمان چاقی!

کیمیاگری برای درمان چاقی!