مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 16:402017-09-20اقتصادي

فعالیت تنها 100 تعاونی دهیاری از 839 تعاونی موجود در کشور


رییس گروه برنامه ریزی روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در حال حاضر 839 شرکت تعاونی دهیاری در کل کشور وجود دارد که تنها از این تعداد 100 تعاونی فعال هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیامک جاهد در نشست روسای هیات مدیره، مدیرعامل و بازرسان شرکت های تعاونی دهیاری های استان مرکزی ضمن اشاره به سختی کار اعضای تعاونی های دهیاری ها، گفت: برحسب قانون دهیاری ها به عنوان متولی روستاها تعیین شده اند و وظایفی در زمینه های مختلف برای آنها در نظر گرفته شده است و عملا بار سنگینی بر دوش دارند.

وی افزود: از سال 86 بنا بر تفاهم نامه ای سازمان شهرداری ها، وزارت تعاون و تعاونی دهیاری ها، جلساتی تشکیل شد که بر اساس چارچوب کلی، اساس نامه تیپ تعاونی ها تهیه شد و بخش هایی از آن نیز که با قانون دهیارها منطبق نبود، سازگار شد پس از آن اساسنامه به استان ها ابلاغ شد و نهایتا تعاونی ها در بخش های مختلف تشکیل شدند.

جاهد با بیان اینکه روح تعاونی مشارکت و همدلی است،اظهارکرد: حالت دستوری برای تشکیل تعاونی ها نقدی است که در ابتدای امر به تشکیل تعاونی ها وارد است.

در سال 86 و 87 حدود 100 تعاونی دهیاری در کشور تشکیل شد و بعد از آن سالانه به تعداد آنها اضافه شد و در حال حاضر در نیمه دوم سال 96 تعداد 839 شرکت تعاونی دهیاری در کل کشور وجود دارد که اگر بخواهیم این تعاون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت تنها 100 تعاونی دهیاری از 839 تعاونی موجود در کشور

فعالیت تنها 100 تعاونی دهیاری از 839 تعاونی موجود در کشور