مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 15:252017-09-20حوادث

سوختن بخشی از بافت تاریخی گرگان


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در خصوص آتش سوزی بامداد امروز در بافت تاریخی گرگان، گفت: بی توجهی مالکین عامل اصلی آتش سوزی بخشی از بافت ارزشمند تاریخی گرگان بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان، دکتر جاوید ایمانیان اظهار کرد: طی حادثه ای تاسف بار در بامداد امروز 29 شهریور بخشی از تکیه میدان بار در بافت تاریخی ارزشمند گرگان در آتش سوخت.

وی افزود: این آتش سوزی ساعت 4 صبح امروز از طبقه همکف مغازه واقع در چهار راه میدان گرگان که دلیل آن هنوز مشخص نشده آغاز شد و به سقف چوبی طبقه اول و سپس به سقف چوبی طبقه دوم که باعث شد تقریبا تمام پوشش چوبی خرپاها و تخته کوبی های طبقه دوم تکایا طعمه حریق شده و از بین برود.

ایمانیان ادامه داد: در این مرحله نیاز به اقدام حفاظتی فوری ولی موقت برای پوشش طبقه دوم تکایا است تا بتوان در فرصتی مناسب مرمت پوشش بام را به طور کامل انجام داد.

معاون میراث فرهنگی استان تصریح کرد: از عوامل تاثیر گذار این حوادث می توان به نحوه عملکرد مالکین این آثار ارزشمند تاریخی اشاره کرد که بنای خود را سالیان سال بصورت متروکه رها می کنند و کوچکترین رسیدگی به آنها نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوختن بخشی از بافت تاریخی گرگان

سوختن بخشی از بافت تاریخی گرگان