مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 15:202017-09-20پزشكي

باکتری که شیمی درمانی را بی اثر می کند


بسیاری از اکتشافات بزرگ علمی بر اثر یک اتفاق یا تصادف در آزمایشات آزمایشگاهی به دست آمده که پنی سیلین یا خواص مواد روانگردان نمونه ای از آنها است، - اکنون در یک کشف کاملا تصادفی محققان دریافتند که چگونه یک باکتری خاص می تواند اثر داروهای سرطانی را خنثی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، یک تیم تحقیقاتی در موسسه علوم "وایزمن" ابتدا در حال تحقیق و بررسی این موضوع بودند که چگونه سلولهای طبیعی پوست انسان می توانند مقاومت سلول های سرطانی به شیمی درمانی را تحت تاثیر قرار دهند.

محققان در این پژوهش یک نمونه خاص از سلول های پوست را برای ایجاد یک مقاومت عجیب در سلول های سرطانی پانکراس به یک دارو شیمی درمانی معمول به نام "جمسیتابین"(gemcitabine) مورد بررسی قرار دادند.

محققان بعدا کشف کردند که یک باکتری، سلولهای پوست را آلوده کرده و درست قبل از اینکه همه آن را در سطل زباله قرار دهند، تصمیم گرفتند نگاه دقیق تری به آن بیندازند.

دکتر راوید استراسمن، سرپرست آزمایشگاه وایزمن می گوید: "ما تقریبا آن نمونه را رها کردیم، اما یه یک باره و کاملا تصادفی تصمیم گرفتیم آن را بیشتر بررسی کنیم.

" این تیم کشف کرد که یک طبقه بندی از باکتری های "گاماپروتئوباکتریا"(Gammaproteobacteria) می تواند داروی شیمی درمانی را متابولیزه کرده و آن را بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکتری که شیمی درمانی را بی اثر می کند

باکتری که شیمی درمانی را بی اثر می کند