مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 15:202017-09-20پزشكي

تشریح جایگاه طب ایرانی و مکمل در نظام سلامت کشور


در نخستین نشست جهانی طب سنتی چین در شهر بوجو در چین، وضعیت فعلی و جایگاه طب ایرانی و مکمل در نظام سلامت ایران، توسط مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، - تشریح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نشست که با حضور 40 متخصص و استاد دانشگاه، روسای موسسات و انجمن های طب شرقی و چینی از 25 کشور دنیا و نیز مقاماتی از وزارت بهداشت، سازمان طب سنتی و دانشگاه های طب سنتی کشور چین در شهر بوجو استان آنهویی این کشور برگزار شد، وضعیت طب سوزنی و گیاهان دارویی در دنیا و پیشنهادات شرکت کنندگان در خصوص ارتقای وضعیت آموزش، پژوهش و خدمات درمانی طب سنتی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر امیرهومن کاظمی، مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت و عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی طب سوزنی که به عنوان جوان ترین عضو هیات رییسه در این نشست حضور داشت، در خصوص تاریخچه طب ایرانی و توانمندی های تشخیصی و درمانی آن گفت: طب ایرانی از چندین هزار سال پیش در پهنه وسیعی از دنیا از جمله غرب آسیا و مناطقی از اروپا استفاده می شده که امروزه نیز بسیاری از مردم این مناطق همچنان از آن استفاده می کنند.

وی افزود: امروزه در ایران این مکتب غنی طبی به صورت کاملا آکادمیک درآمده و در حال حاضر 17 دانشگاه علوم پزشکی در ایران، دپارتمان یا دانشکده طب ایرانی دارند و پزشکان را بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جایگاه طب ایرانی و مکمل در نظام سلامت کشور

تشریح جایگاه طب ایرانی و مکمل در نظام سلامت کشور