مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 14:512017-09-20بين الملل

عمر البشیر آوارگان سودانی را به بازگشت به خانه دعوت کرد


رییس جمهور سودان از آوارگانی که در نتیجه درگیری های مسلحانه بین نیروهای سودانی و شورشیان منطقه دارفور خانه های خود را ترک کرده اند، خواست تا به خانه هایشان بازگردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل "، عمر البشیر رییس جمهور سودان با اشاره به اینکه جنگ تأثیرات منفی بر مردم داشته اما اکنون آشتی برقرار شده است، از آوارگان خواست تا به خانه ها، مزارع و روستاهای خود بازگردند.

البشیر افزود که وضعیت دارفور در حال بهتر شدن است اما این بهبودی هرگز کامل نخواهد شد مگر اینکه تمامی سلاح ها جمع آوری شود و سلاح تنها در اختیار نیروهای نظامی باشد.

طبق گزارش وبگاه النشره ، عمر البشیر روز سه شنبه (دیروز) برای نشان دادن آمادگی کشورش جهت رفع تحریم هایی که آمریکا از 20 سال پیش بر این کشور اعمال کرده است، از دارفور بازدید کرد.

با نزدیک شدن به 12 اکتبر و پایان مهلت تعیین شده از سوی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای رفع تحریم های اعمال شده علیه سودان از سال 1997، خارطوم به رفع این تحریم ها امیدوار است.

با وجود اینکه سودان به حصول پیشرفت در 5 مورد توافق با دولت باراک اوباما برای رفع تحریم ها تأکید دارد اما وزارت خارجه آمریکا رفع این تحریم ها را به کارنامه حقوق بشر سودان منوط کرده و آن را به تعویق انداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمر البشیر آوارگان سودانی را به بازگشت به خانه دعوت کرد

عمر البشیر آوارگان سودانی را به بازگشت به خانه دعوت کرد