مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 14:252017-09-20پزشكي

از هر 94 کودک ممکن است یک نفر به اوتیسم مبتلا شود


یک روانشناس با بیان این که اوتیسم اختلالی رشدی است که مهارت های ارتباطی و تعامل اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار می دهد، گفت: علائم این اختلال اغلب پیش از سه سالگی خود را نشان داده و در پسرها چهار تا پنج برابر بیش از دخترها رخ می دهد.

- حبیبه حیرتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: اوتیسم یک اختلال رشدی است که مهارت های کلامی و غیر کلامی ارتباطی و تعامل اجتماعی را به طور معنی داری تحت تاثیر خود قرار داده و اغلب پیش از سه سالگی علایم خود را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اوتیسم عملکرد آموزشی کودک را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد، گفت: اوتیسم می تواند با علائمی چون مقاومت در برابر تغییرات محیطی و یا تغییر در فعالیت های روزمره زندگی و واکنش های غیر طبیعی نسبت به تجارب حسی، مثلا حساسیت بیش از اندازه نسبت به صدا همراه باشد.

وی در ادامه به تاریخچه تحقیقات بر روی این اختلال و طرح اصطلاح اوتیسم اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 1912 اصطلاح اوتیسم توسط بلولر (Eugen Bleuler) برای مشخص کردن نشانه های بنیادی روان گسیختگی یعنی قطع تماس با واقعیت و هم­چنین توصیف فرآیندهای صوری فکر بیماران به کار گرفته شد.

این روانشناس افزود: در سال 1943 دکتر لئوکانر (Leo Kanner) در بیمارستان هاپکینز یک گروه 11 نفری از کودکان را که تاخیر رشدی با ویژگی هایی چون تنهایی، درخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 94 کودک ممکن است یک نفر به اوتیسم مبتلا شود

از هر 94 کودک ممکن است یک نفر به اوتیسم مبتلا شود