مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 13:052017-09-20حوادث

نوجوان 17 ساله مشهدی در پشت پرده کلاهبرداری های سایبری


پلیس فتا پسری نوجوان که با طراحی سایت های فیشینگ و پشنهادات فریبنده در شبکه های اجتماعی به حساب های بانکی شهروندان دستبرد می زد، شناسایی و دستگیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در پی ارائه مرجوعه قضایی از سوی یک شهروند مشهدی، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

قادر کریمی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد برای افزایش فالوور در یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان برای شخصی که در قبال دریافت فقط 1000 تومان، افزایش اعضای 1000 نفری را پیشنهاد می داده است، عضویت یافته و این مبلغ را به صورت اینترنتی به سایت اعلام شده واریز کرده که متوجه می شود، مبلغ 100 هزار تومان از حسابش کسر شده است.

وی با اشاره به نوع کلاهبرداری صورت گرفته از شاکی و مستندات ارائه شده وی تصریح کرد: مشخص شد شاکی به دنبال پیشنهاد دریافتی روی لینکی کلیک کرده و در کانالی با محتوای نامناسب غیراخلاقی عضو شده و در آن جا با تبلیغات افزایش فالوور آشنا و همچنان با انتخاب لینک پیشنهادی، اطلاعات حساب خود را جهت واریز مبلغ 1000 تومان ارسال کرده است.

کریمی اضافه کرد: با توجه به سرنخ های موجود و در پی رصد و پایش فضای سایبری، مشخص شد شاکی متاسفانه در تله فیشینگ گرفتار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوان 17 ساله مشهدی در پشت پرده کلاهبرداری های سایبری

نوجوان 17 ساله مشهدی در پشت پرده کلاهبرداری های سایبری