مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 12:102017-09-20اجتماعي

روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله زده نداریم


مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت جام گفت: روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله نداریم اما مدارسی وجود دارد که با توجه به ترک های ایجاد شده در اثر زلزله و فرسوده بودن کانکس ها نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

- غلامرضا بهرامپور در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سن مدارس این شهرستان بین 20 الی نزدیک 60 سال است، بیان کرد: ناوگان فضای آموزشی تربت جام فرسوده است و از 406 مدرسه موجود در شهرستان 350 مورد آن فعال هستند که بیش از 100 مدرسه فضای آموزشی نامساعدی دارند و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی عنوان کرد: حداقل نرخ گذر قابل پیش بینی برای امسال نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصد است چرا که تمهیدات ویژه ای را برای روستاها در نظر گرفتیم.

بهراپور افزود: در روستاها نرخ گذر از راهنمایی به دبیرستان به دلیل برخی اعتقادات عرفی و مذهبی و ازدواج دختران پایین است که برای کاهش این ترک تحصیل و افزایش نرخ گذر برای برخی مدارس سرویس گرفتیم، بعضی روستاها را به صورت روستا مرکزی تشکیل کلاس دادیم و برای روستاهایی که عبور و مرورشان مشکل و سخت بود کد مدرسه ایجاد و حتی برای تعداد 10 نفر هم مدرسه دایر کردیم.

وی در مورد برخی مشکلات در ثبت نام از دانش آموزان اتباع افغانستانی و دریافت کتاب هایشان گفت: تعداد محدودی از این متقاضیان به دلیل نگرفتن پرونده از مدرسه سابق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله زده نداریم

روستای فاقد مدرسه در مناطق زلزله زده نداریم