مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 10:402017-09-20سياسي

لاوه لاوه ثبت ملی شد


لالایی مادران این دیار هرگز فراموش نمی شوند، لالایی هایی که مضامین آن ریشه در اعتقاد مادرانی دارند که بهترین ها را برای فرزندان خود می خواهند، - ابیاتی که بخشی از آن دعای خیر برای کودک است و بخشی از آن نمایاندن راه درست و کار و تلاش.

لاوه لاوه معادل کردی و لکی لالایی است که بر اساس اعلام مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام در فهرست آثار ملی ناملموس به ثبت رسیده است.

عبدالمالک شنبه زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در اجرای ماده 12 کنوانسیون بین المللی حفظ میراث فرهنگی ناملموس، قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مذکور مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن، و ماده 2 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مو ضوع میراث فر هنگی ناملموس " زبان لکی " و " لالایی لکی" (لاوه لاوه) در فهرست آثار ملی ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

او در تشریح زبان لکی عنوان کرد : زبان لَکی زبان طوایف لک ایران و از زبان های ایرانی شاخه شمال غربی رایج در مناطق غرب ایران است ساختار اصلی دستوری و افعال لکی همانند دیگر لهجه های کردی در زمره زبان های شمال غربی ایرانی قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لاوه لاوه ثبت ملی شد

لاوه لاوه ثبت ملی شد