مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1396 ساعت 04:212017-09-20فناوري

یادداشت/ رضا تقی پور پادزهر حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی


فاکتورهایی همچون بیکاری ناشی از ضعف زیرساخت ها، کمبود اشتغال در نقاط محروم و تمرکز امکانات در کلان شهرها موجب مهاجرت گروه هایی از جوانان جویای کار به شهرهای بزرگ و صنعتی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه جام جم در یادداشتی از رضا تقی پور نوشت: حاشیه نشینی یکی از مشکلاتی است که از بدو تشکیل تمدن شهری ایجاد شد و به تدریج به یکی از معضلات اصلی کلان شهرها تبدیل گردید.

این پدیده مانند دیگر پدیده های اجتماعی ریشه ها، علت ها و عواملی دارد و معلول صنعتی شدن شهرها و تغییر در شیوه تولید اجتماعی است.

به عبارت دیگر، با تبدیل شیوه تولید از حالت سنتی به شکل صنعتی، تغییراتی پدید آمد که باعث تفکیک بین گروه های اجتماعی گردید، اما دلیل عمده برای حاشیه نشینی را باید نفوذ سرمایه داری و فرهنگ ثروت اندوزی دانست که نوعی فضای کاذب در میان روستانشینان و ساکنان شهرهای کوچک ایجاد کرده و آن ها را به مهاجرت به شهرهای بزرگ تشویق می کند.

در کنار این علت، فاکتورهایی همچون بیکاری ناشی از ضعف زیرساخت ها، کمبود اشتغال در نقاط محروم و تمرکز امکانات در کلان شهرها موجب مهاجرت گروه هایی از جوانان جویای کار به شهرهای بزرگ و صنعتی می شود که به دلیل ضعف قوانین و بازار ناکارآمد در نقاطی از شهر که تأسیسات شهری مناسب و کافی ندارند سکنی می گزینند که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ رضا تقی پور پادزهر حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی

یادداشت/ رضا تقی پور پادزهر حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی