مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 16:102017-09-19سياسي

شهروند محوری در اداره امور شهر از نیاز تا الزام


موضوع مشارکت جویی شهروندان در اداره شهرها سر فصل تازه ای در مدیریت شهری نیست، با تشکیل شوراها به عنوان مردمی ترین نهاد تصمیم گیری در مجامع شهری به نظر می رسید این ایده کارآمد در حال تولد و رشد است، - اما پس از چند دوره حضور شوراییان مشخص شد عملیاتی شدن این موضوع نیازمند فراهم شدن بسترهای فرهنگی و اجتماعی وسیعی است که در صورت فقدان آن هم چنان شاهد هزینه های مادی و معنوی فراوانی در مدیریت شهرها خواهیم بود.

موضوع مشارکت جویی شهروندان در اداره شهرها سر فصل تازه ای در مدیریت شهری نیست، با تشکیل شوراها به عنوان مردمی ترین نهاد تصمیم گیری در مجامع شهری به نظر می رسید این ایده کارآمد در حال تولد و رشد است، اما پس از چند دوره حضور شوراییان مشخص شد عملیاتی شدن این موضوع نیازمند فراهم شدن بسترهای فرهنگی و اجتماعی وسیعی است که در صورت فقدان آن هم چنان شاهد هزینه های مادی و معنوی فراوانی در مدیریت شهرها خواهیم بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گروهی از صاحب نظران معتقدند در صورت حضور اجرایی شهروندان در اداره شهرها علاوه بر ارتقا سطح فرهنگ شهروندی، عملیات اجرایی مدیریت جامعه با سرعت و موفقیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

اکنون تجربه چهار دوره حضور شوراها پیش روی شورای پنجم است و به نظر می رسد موضوع شهروند محوری در اداره شهرها نه تنها یک نیاز بلکه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروند محوری در اداره امور شهر از نیاز تا الزام

شهروند محوری در اداره امور شهر از نیاز تا الزام