مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 15:302017-09-19بين الملل

کالاهای اروپایی و آمریکایی در روسیه توقیف می شوند


مقامات امنیتی روسیه از ششم ماه اوت 2015 میلادی تاکنون بیش از 18 هزار تن محصولات تولیدی کشورهای اتحادیه اروپا را شناسایی و توقیف کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از ودوموستی، این محصولات شامل مواد غذایی و خوراکی، محصولات زراعی و دامی و تولیدات صنعتی کشورهایی است که در لیست تحریمی روسیه در مراودات اقتصادی قرار دارند.

براساس فرمان ولادیمیر پوتین - رییس جمهوری روسیه - که در تاریخ 29 ژوییه 2015 میلادی به امضا رسید، تمامی کالاهای متعلق به کشورهای تحریم کننده روسیه برای حفظ امنیت ملی این کشور به عنوان کالاهای قاچاق شناسایی شده و نابود می شود.

به دنبال تنش در روابط سیاسی روسیه با اوکراین از سال 2014 میلادی و در پی آن تحریم های غرب و آمریکا بر ضد روسیه، این کشور نیز ورود محصولات تولیدی آنان را به خاک روسیه ممنوع کرد.

بر این اساس از هفتم اوت 2014 میلادی ورود محصولات غذایی امریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، نروژ و کانادا به خاک روسیه ممنوع شد.

همچنین از 13 اوت 2015 میلادی کشورهای آلبانی، مونته نگرو، ایسلند، لیختن اشتاین نیز در فهرست تحریمی روسیه قرار گرفتند و از اول ژانویه 2016 میلادی نیز اوکراین به این لیست اضافه شد.

تاکنون تولیدکنندگان غربی میلیارد ها دلار از ممنوعیت ورود محصولات خود به بازار پر مصرف 145 میلیون نفری روسیه ضرر دیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کالاهای اروپایی و آمریکایی در روسیه توقیف می شوند

کالاهای اروپایی و آمریکایی در روسیه توقیف می شوند