مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 14:162017-09-19بين الملل

نادر انتصار: اسراییل تنها حامی علنی استقلال اقلیم کردستان عراق است


رییس دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آلاباما آمریکا با تشریح علل مخالفت صوری آمریکا با همه پرسی اقلیم کردستان عراق گفت حمایت آمریکا از تصمیم بارزانی از طریق اسراییل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، تصمیم مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی استقلال در مورخه سوم مهرماه (25 سپتامبر) به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نه تنها نقض قانون اساسی عراق است بلکه موجب بی ثباتی های بیشتر در منطقه خواهد شد.

در حالیکه دولت مرکزی عراق، همسایگان این کشور و دیگر بازیگران عمده بین المللی با هشدار درباره تبعات بد این طرح مسعود بارزانی خواستار لغو این همه پرسی شده اند وی همچنان بر تصمیم خود مبنی بر برگزاری همه پرسی در موعد مقرر تاکید دارد.

آمریکا نیز که از حامیان اربیل در سالهای گذشته بوده درباره برگزاری همه پرسی ابراز نگرانی کرده و خواستار تعویق آن شده و ابراز داشته است که انجام همه پرسی در این مقطع موجب برداشته شدن تمرکز از مبارزه با داعش خواهد شد.

اصرار مسعود بارزانی به برگزاری همه پرسی با توجه به مخالفت های همسایگان اقلیم کردستان عراق و مخالفت های آمریکا برای اقلیمی که محصور در بین همسایگان است، تا حدودی غیر عادی به نظر می رسد، مگر اینکه بپذیریم سیاست های اعمالی و اعلامی امریکا و برخی متحدانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نادر انتصار: اسراییل تنها حامی علنی استقلال اقلیم کردستان عراق است

نادر انتصار: اسراییل تنها حامی علنی استقلال اقلیم کردستان عراق است