مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1396 ساعت 06:102017-09-19بين الملل

درخواست چین برای گفت وگوی آمریکا با کره شمالی


چین در شرایطی که تنش ها در شبه جزیره کره به بالاترین سطح و به مرز خطرناکی رسیده از آمریکا خواست تا با کره شمالی وارد گفت و گو شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه در بیانیه ای تاکید کرد که تنها راه پایان دادن به بحران بسیار حساس این منطقه مذاکره است.

این بیانیه را که خبرگزاری شینهوا منتشر کرده است می افزاید عاری سازی منطقه شبه جزیره کره از تسلیحات هسته ای هدف مهمی می باشد و بازگشت به گفت و گوها برای پایان دادن به شرایط موجود ضرورت دارد.

از سوی دیگر چویی تیانکای سفیر چین در آمریکا خاطر نشان کرده است که انداختن همه تقصیرها به گردن پکن کار درستی نیست.

وی افزود که نمی توان یک کشور را به تنهایی مسئول وقایع موجود دانست و این برخورد برای هیچ طرفی سازنده نیست و بهتر است که آمریکا خود مستقیما با کره شمالی وارد گفت و گو شود.

همزمان روزنامه گلوبال تایمز از رسانه های مهم چین در گزارشی از دو کشور خواست مسایل خود را به طور مستقیم و با مذاکره حل و فصل کنند.

این نشریه تاکید کرده است که تحریم و فشار به تنهایی کارساز نیست و رسیدن به منطقه عاری از سلاح هسته ای با مذاکره امکان پذیر است.

رسانه های گروهی چین به طور یکپارچه سیاست های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه مقصر این موضوع چین است را مورد انتقاد قرار داده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست چین برای گفت وگوی آمریکا با کره شمالی

درخواست چین برای گفت وگوی آمریکا با کره شمالی