مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1396 ساعت 13:052017-09-18اقتصادي

بودجه درگیر بی پولی، پول در کیسه یارانه!


سازمان برنامه و بودجه در نیمه سال از کمبود منابع و احتمال عدم تحقق درآمدها سخن گفته و تاکید دارد که در هزینه های بودجه باید صرفه جویی هایی انجام دهد.

- در سویی دیگر هزینه های سرسام آور توزیع یارانه نقدی قرار دارد که در نتیجه عدم غربالگری یارانه بگیران باید بخشی از آن از همین بودجه ای که با کمبود منابع مواجه شده، تامین شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آذرماه 1389 تاکنون خانوارهایی که از آن ابتدا در لیست سازمان هدفمندی یارانه ها قرار داشته و هر ماه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به حسابشان واریز شده در مجموع هر نفر تا سه میلیون و 600 هزار نفر یارانه نقدی دریافت کرده اند.

رقمی که ظاهرا چندان قابل توجه نیست، اما وقتی برای حدود 77 میلیون در هر ماه پرداخت می شود هزینه ماهانه ای تا مرز 3400 میلیارد تومان و در سال تا 42 هزار میلیارد را به همراه دارد.

این مبلغ در برآوردی دیگر تا حدود 280 هزار میلیارد تومان در بیش از شش سال سپری شده از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها می رسد.

280 هزار میلیارد تومانی که خرج یارانه های نقدی می شود در حد بودجه عمومی دولت در طول یکسال است که با آن کشور را اداره می کند، این هزینه هنگفتی است که هیچ گاه درآمد ناشی از اصلاح قیمت حامل های انرژی نتوانسته پاسخگوی آن بوده و عمدتا سهم بخش های دیگر را در خود هضم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه درگیر بی پولی، پول در کیسه یارانه!

بودجه درگیر بی پولی، پول در کیسه یارانه!