مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1396 ساعت 11:052017-09-18سياسي

توقع بی جای ذهن خوانی زوجین از همدیگر


یک روانشناس در همدان سرزنش و مقایسه را آفت زندگی زناشویی دانست و اظهار کرد: وقتی دو نفر با هم ازدواج می کنند نخستین مشکلی که در زندگیشان به وجود می آید، - انتظار ذهن خوانی از یکدیگر است.

علیرضا روحی در گفت وگو با ایسنا، توقع ذهن خوانی زوجین از همدیگر را یک انتظار غیرمعمولی دانست که هرگز به آن دست نخواهند یافت و تأکید کرد: زوجین باید خواسته های خود را به صورت واضح به یکدیگر بگویند.

روحی ادامه داد: بهتر است در زندگی زناشویی درباره نحوه رفتار و گفتار همسرمان در جمع های خانوادگی صراحتا خواسته خود را اعلام کنیم.

وی تفاوت افکار و گفتار جنس خانم و آقا را به اندازه ای دانست که می توانیم آن را دو فرهنگ متفاوت درنظر بگیریم و تصریح کرد: نمونه این تفاوت ها در زندگی روزمره بسیار آشکار است به طوریکه مردها در زمان ناراحتی تمایل به سکوت دارند چرا که اقتدار آنها حکم می کند مشکلاتشان را با خودشان حل کنند.

روحی افزود: بالعکس خانم ها در زمان بروز مشکلات تمایل به حرف زدن دارند و به دنبال این هستند که با یک نفر درددل کرده و مشکلات خود را بازگو کنند.

وی عنوان کرد: سر و کله دعوا و اختلاف بین زن و شوهر زمانی پیدا می شود که نمی خواهی یک رفتار را از طرف مقابل ببینی اما عکس آن اتفاق می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقع بی جای ذهن خوانی زوجین از همدیگر

توقع بی جای ذهن خوانی زوجین از همدیگر