مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1396 ساعت 14:552017-09-16پزشكي

ضرورت آگاهی معلمان از وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در جامعه


روانشناس بالینی با بیان اینکه آگاهی کارکنان و معلمان از وضعیت اعتیاد، انواع مواد مخدر و میزان شیوع آن در کشور و حساس بودن نسبت به این آسیب اجتماعی، - یکی از عوامل مهم پیشگیری از اعتیاد در مدارس است، گفت: معلمان باید دانش های لازم در زمینه اعتیاد، مثل شناسایی مواد مخدر، نحوه مصرف آنها و علائم جسمی و روانی ناشی از آن را کسب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناهید منادی افزود: برقراری ارتباط عاطفی خوب و سازنده، شناخت مشکلات دانش آموزان و کمک به حل آنها دغدغه بسیاری از معلمان است.

وی با بیان اینکه آشنایی با روانشناسی رشد دانش آموزان، به معلمان کمک می کند تا مخاطب خود را بشناسند و با اقتضائات سنی آنها آشنا شوند، اظهار کرد: برخی موقعیت های خطرساز، احتمال مصرف مواد مخدر را افزایش می دهند، به طور مثال شکست تحصیلی یکی از مهمترین عوامل مصرف مواد مخدر، بزهکاری و سایر مشکلات رفتاری است.

منادی تصریح کرد: مسئولان و معلمان باید نسبت به چنین موقعیت ها و عوامل حساس بوده و اقدامات لازم را جهت بهبود وضعیت دانش آموز مورد نظر انجام دهند.

به گفته این روانشناس بالینی، برخی از عوامل خطرساز مانند شکست تحصیلی، پرخاشگری و درگیری، استرس و اضطراب، افسردگی، داشتن والدین معتاد، کم رویی و منزوی بودن باید در مدارس مورد توجه قرار گیرند و یکی از اقدامات لازم جهت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آگاهی معلمان از وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در جامعه

ضرورت آگاهی معلمان از وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در جامعه