مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 ساعت 15:052017-09-14سياسي

زیرساخت های قانونی برای حمایت از نخبگان وجود ندارد


استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در واقع زیرساخت های اداری لازم و قانونی برای به نتیجه رساندن استفاده از توان نخبگان در کشور وجود ندارد و شاید فرهنگ سازی در دستگاه های اجرایی بتواند این مشکلات را تا حدودی حل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هومن قهرمانی در شورای هم اندیشی و گفت و گوی دولت و نخبگان شورای نخبگان، اظهار کرد: باید سیاست های کلانی از طرف مدیران رده بالای دولتی در ارتباط با استفاده از پیشنهادات و ایده های خوب دانشجویان برای حل مشکلات وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: در واقع می توان گفت سیاست گذاری های ایجاد شده، امیدبخش بوده است ولی به دلیل نبود فرهنگ سازی در سیاست گذاری های رده پایین، معمولا با چالش هایی رو به رو می شویم.

این استاد دانشگاه فردوسی خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از دستگاه های اجرایی اتاق فکرهایی داریم اما اتاق فکرهای پراکنده ای هستند که به صورت موازی هم فعالیت می کنند که باعث می شود سرعت کار کاهش یابد.

در ادامه این نشست آزاده مشکینی، استادیار گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: در واقع امروزه ما از نخبه به عنوان فردی که ضریب هوشی بالاتری دارد، یاد نمی کنیم؛ چراکه می دانیم مهم ترین عاملی که باعث می شود فرد بتواند کار بزرگی را برای دانشگاه، جامعه خود و دولت انجام دهد این است که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیرساخت های قانونی برای حمایت از نخبگان وجود ندارد

زیرساخت های قانونی برای حمایت از نخبگان وجود ندارد