مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1396 ساعت 12:302017-09-14پزشكي

آسیب های روانی ناشی از حوادث مغفول هستند


رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها گفت: هنگام بروز حادثه، بیشتر رویکردها برای کنترل عوارض ناشی از آسیب های جسمانی است و آسیب های روحی و روانی که متوجه فرد آسیب دیده شده، - رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها: آسیب های روانی ناشی از حوادث مغفول هستند رییس مرکز تحقیقات ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها گفت: هنگام بروز حادثه، بیشتر رویکردها برای کنترل عوارض ناشی از آسیب های جسمانی است و آسیب های روحی و روانی که متوجه فرد آسیب دیده شده، مغفول باقی می ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر حمید سوری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه متأسفانه زمانی که حادثه برای فرد، گروه یا جمعیتی رخ می دهد، صرفا تبعات فیزیکی و جسمانی ندارد گفت: به طور سنتی در بسیاری از جوامع از جمله کشور ما، بیشتر رویکردها برای کنترل عوارض، ناشی از بعد جسمانی حادثه است.

یعنی اگر زلزله یا تصادفی در جاده رخ می دهد، عمدتا توجه بر آسیب های جسمی است که به افراد وارد شده و مسائل روحی و روانی افراد آسیب دیده مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی در ادامه بیان کرد: این در حالی است که یکی از عوارض سوء ناشی از حوادث و مصدومیت ها، عوارض روانی و اجتماعی است که به افراد تحمیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های روانی ناشی از حوادث مغفول هستند

آسیب های روانی ناشی از حوادث مغفول هستند