مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 17:552017-09-13بين الملل

احتمال درگیری بر سر کرکوک با استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل


«آری هرسین» رییس کمیسیون پیشمرگه در پارلمان کردستان عراق، از استقرار نیروهای مسلح آمریکایی در نزدیکی «اربیل» مرکز این منطقه، در آستانه برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق خبر داد که به نظر می رسد برای جلوگیری از درگیری میان نیروهای پیشمرگه و ارتش .

- هر چه به زمان همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق نزدیک تر می شویم، خطرات برخورد میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان نیز افزایش پیدا می کند.

این برخورد بیش از هر چیزی ممکن است بر سر حاکمیت بر کرکوک حادث شود؛ جایی که دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان اختلافات عمده ای در مورد حاکمیت بر کرکوک دارند و اخیرا نیز مسعود بارزانی رییس اقلیم کردستان از آمادگی برای جنگ بر سر کرکوک خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، در همین زمینه، آری هرسین رییس کمیسیون پیشمرگه در پارلمان کردستان عراق، از استقرار نیروهای مسلح آمریکایی در نزدیکی اربیل مرکز این منطقه، در آستانه برگزاری همه پرسی جدایی کردستان از عراق خبر داد که به نظر می رسد برای جلوگیری از درگیری میان نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق یا حشدالشعبی بوده است.

وبگاه خبری صوت العراق به تعداد این نیروها اشاره نکرد و به نقل از هرسین نوشت: آمدن این نیروها و استقرار این نیروهای مجهز به سلاح، هیچ خطری برای منطقه [کردستان] ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال درگیری بر سر کرکوک با استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل

احتمال درگیری بر سر کرکوک با استقرار نیروهای آمریکایی در اربیل