مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 15:402017-09-13اقتصادي

ناچار به واردات روزانه 20 میلیون لیتر بنزین هستیم


در سال 95 مصرف روزانه بنزین کل کشور معادل مصرف روزانه بنزین در سال 88، البته بدون در نظر گرفتن سهم سی ان جی از سبد سوخت مورد نیاز بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر به نقل از وزارت نفت؛ در حالی که افزایش مصرف بنزین، نشانه ای از رفاه اقتصادی مردم و توسعه کشور است، اما مصرف بی رویه آن از سوی شهروندان آن هم در صورت وجود سوخت بهتری همچون سی ان جی، به نوعی بی توجهی به مصرف بهینه و مدیریت به شمار می آید.

طرح ملی CNG با هدف جایگزین کردن سوخت گاز طبیعی برای بخشی از مصرف ناوگان سبک و حمل و نقل عمومی شهری کشور به طور رسمی از سال 1379 آغاز شد که دو سال ابتدای آن نیز به مطالعه و بررسی میدانی اجرای طرحهای پایلوت سپری شد؛ از سال 1381 بود که قراردادهای اجرایی این طرح به طور رسمی منعقد و پروژه های مربوطه آغاز شدند.

این طرح بر اساس قوانین بودجه سالانه در سالهای 1383 تا 1385 مصوب مجلس شورای اسلامی و در ادامه آیین نامه های اجرایی مربوطه ابلاغی از طرف هیئت دولت، پشتیبانی مالی و قانونی شده است.

علی مهرابی، مدیر طرح گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می گوید: در صورت عدم استفاده از سی ان جی، با توجه به افزایش مصرف روزانه بنزین، ناچار می بایست واردات روزانه حدود 20 میلیون لیتر بنزین بیشتر تدارک دیده می شد که هزینه ای هنگفت را به بدنه اقتصاد کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناچار به واردات روزانه 20 میلیون لیتر بنزین هستیم

ناچار به واردات روزانه 20 میلیون لیتر بنزین هستیم