مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 11:102017-09-13پزشكي

ارتباط چاقی و بیماری سرطان


دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران، گفت: چاقی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری سرطان را افزایش دهد به همین دلیل لازم است هر چه بیشتر به موضوع اصلاح سبک زندگی توجه کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، محمدعلی فرانوش دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در زمینه تشخیص های بالینی بیماری سرطان کشور ما از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پا به پای سایر کشورها در حال پیشروی هستیم اما در خصوص مارکت های بیولوژیکی از برخی از کشورهای پیشرفته عقب مانده ایم.

وی افزود: برای تشخیص باقیمانده بیماری سرطان در افرادی که درمان شده اند فقط دو آزمایشگاه در کشور وجود دارد که نیاز است در تمام نقاط کشور این آزمایشگاه ها ایجاد شود تا بیماران برای درمان خود متحمل هزینه های سنگین نشوند.

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران، تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه داروها نیز در کشور با مشکل مواجه نیستیم اما در مواقعی کمبود دارو وجود دارد که این موضوع به دلیل مشکلات پرداخت هزینه ها است.

فرانوش با بیان اینکه تنها یک درصد از کودکان دچار بیماری سرطان می شوند، گفت: باید توجه داشت که همین یک درصد نیز در حال پیشرفت است.

وی در خصوص مهمترین انواع سرطان هایی که کودکان به آن مبتلا می شوند، گفت: سرطان خون، مغز و غدد لنفاوی از جمله مهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط چاقی و بیماری سرطان

ارتباط چاقی و بیماری سرطان