مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1396 ساعت 15:012017-09-12پزشكي

بی خوابی مهمترین دغدغه زنان میانسال


نتیجه یک مطالعه نشان داده است، بیش از یک چهارم زنان میانسال در 7 شب هفته حداقل 4 شب را برای به خواب رفتن مشکل دارند و از خواب باکیفیت محروم اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اجتماعی "، نتایج یک مطالعه نشان می دهد، زنان میانسال به اندازه کافی خواب شبانگاهی ندارند و همان مدتی هم که در خواب هستند، در واقع خواب بی کیفت را تجربه می کنند.

بیش از یک چهارم زنان میانسال گزارش داده اند، در 7 شب هفته، 4 شب یا حتی بیشتر از آن را برای به خواب رفتن مشکل دارند؛ ضمن اینکه یک زن در هر سه زن به طور متوسط کمتر از 7 ساعت خواب شبانگاهی دارد.

به گفته کارشناسان بهداشتی، زنان در این دوره سنی بطور منظم باید 7 تا 9 ساعت بخوابند؛ این کمبود خواب در زنان میانسال می تواند خطر ابتلا به انواع بیماری های مزمن و دیگر مسائل درمانی ـ بهداشتی را افزایش دهد.

مؤسسه ملی بهداشت برای دستیابی به نتایج دقیق ، بیش از 2800 زن میانسال در رده سنی 40 تا 59 سال را در ارتباط با مدت زمان و کیفیت خواب شبانگاهی مورد پرسش و پاسخ قرار داد.

نویسنده این گزارش و رییس تجزیه و تحلیل داده های اداره ملی مرکز آمار می گوید: من از اینکه تقریباً در هر 2 زن یک نفر آنها 5 ـ 4 شب هفته را نمی تواند به خوبی استراحت کند و خواب با کیفیتی داشته باشد، متعجب هستم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی خوابی مهمترین دغدغه زنان میانسال

بی خوابی مهمترین دغدغه زنان میانسال